tirsdag den 4. juni 2013

Uge 22

Så skete det, første stykke tid hvor bloggen blev efterladt lidt alene.. Jeg havde lovet mig selv at det ikke ville ske, men nogen gange må man være realistisk - for døgnet har bare ikke 25 timer. Forsømmelsen skyldes at jeg nu har ramt 12 uge som arbejdssøgende, og derfor har været i kontakttilbud i A-kassen og er i såkaldt "aktivering" i Jobcenteret. Det er ca. 1-2 dage om ugen, så det er ikke fordi det i sig selv er så krævende. Men alle de negative og opgivende mennesker trækker bare energien fuldstændig ud af en, så når det bliver middag og det er "fyraften", så er man godt brugt mentalt. Dog ikke så brugt at man ikke kunne shoppe lidt på hjemvejen ;-)

Ugens shopping i billeder: perler, neongrøn elastik, nederdel, pink maskingtape, flag til når brormand bliver student og n nogle grimme grafiske æsker som jeg dog har planer med.

Heldigvis blev jeg overrasket med en uventet fridag fra arbejdet (ja, jeg er nemlig kun deltidsledig!) torsdag, der blev fluks lagt planer om at lave absolut intet andet end at bage en kage og fejre det :-) Midt i kageplanlægningen tikkede dog en sms ind fra naboen, han synes vi skulle ligge os ned i gården og nyde solen, og der lå vi så indtil spisetid. Efter aftensmaden bagte jeg kage, som jeg fik delt lidt rundhåndet ud af til både nabo, fryser og roomie. Derefter blev aftensolen, en kold øl og et nyt boligmagasin nydt på altanen... Har jeg fortalt at jeg ææælsker mit nye sted?


Lørdag tog jeg en tur til IKEA med en veninde, hvor vi begge lige fik suppleret med "det vi lige stod og manglede".. For hendes vedkommende var det et drikkeglas og for mit vedkommende to nye potter til min altan. Sjovt nok var det bare alt muligt andet vi kom hjem med. Vi var på cykel og da vi stod i IKEA virkede det som en rigtig god ide at købe et stort træ, hynder, krukker, og fire andre blomster. Desværre for vi vild på vej til toget (som vi dog havde været så fornuftige at ville tage hjem), hvilket medførte at vi, efter at have gået på motorvejen (!), måtte ned at denne trappe. Vi måtte gå et par gange op og ned med varerne, for derefter til sidst at tage cyklerne, men billederne taler vist lidt for sig selv...




God fridag i morgen :o)
Kala.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar